Op 24 en 31 maart liep ik stage bij Zonnehoeve|Living +. Deze stagedagen begonnen om 8u en eindigden om 16u30. Ik was steeds op tijd aanwezig op deze dagen zodat ik op tijd kan beginnen.

Hierna ben ik naar het landschapsbureau gegaan om werk te vragen. Niet iedereen was er al dus heeft Ingrid mij werk gegeven. Ik kreeg terug bankrekeningsuittreksels zoals vorige week. Deze mocht ik opnieuw in het bestand steken in Excel. Daarna heb ik de uittreksels geklasseerd bij alle andere van de vorige keren. De recentste moet bovenaan liggen, zo kan je gemakkelijk zien wat het vorige saldo is.
Daarna kreeg ik ook de facturen van Ingrid. Deze heb ik ook in de classeur van de bankrekeninguittreksels gestoken. Ook hierbij moest de recentste bovenaan liggen. Eerst heb ik de facturen op alfabetische naam gestoken en daar pas geklasseerd zo kon ik sneller klasseren.
Ik kreeg ook nog een stapeltje van Ingrid. Dit waren allemaal brieven met een bankrekeningnummer in. Met deze nummers heb ik de lijst die ik vorige week in Excel heb gemaakt, verder moeten aanvullen. Ook heb ik een paar nummers via mail gekregen van Ingrid. Sommige namen konden al in het bestand staan, maar toch heb ik ze nog eens gecontroleerd. Toen ik hiermee klaar was heb ik op nieuw deze lijst opgeslaan op onze L-schijf.

De week was mijn eerste opdracht ook van Ingrid. Ik kreeg hele stapel brieven die ik mocht inscannen. Dit waren brieven die gescand moesten worden voor de belastingendienst. Het waren brieven i.v.m. verzekeringen, dienstencheques. Deze scande ik in, deze bestanden kreeg ik dan via mail als PDF-bestand op mijn computer. Als ik deze mail opende kon de bestanden zien en kon ik ze vervolgens opslaan op onze L-schijf.
Ook kreeg ik een klein stapeltje bankrekeninguittreksels. Deze bedragen heb ik in onze Excel bestanden gestoken zoals vorige week. Dit begint al vlot te lukken. Toen ik hiermee klaar was, heb ik deze uittreksels terug aan Ingrid gegeven.
Na de middag had Sofie een opdracht voor mij. De pasjes waar wij mee bezig waren een paar maanden geleden voor de cliënten, mocht ik er proberen aan verder werken. Maar doordat er problemen zaten in het Word bestand, lukte het niet om alle gegevens samen te voegen. Ik heb dan een standaard sjabloon gemaakt met de juiste afmetingen. De volgende keer zal ik op stage nog eens proberen om de gegevens er in samen te voegen.
Tussen de opdracht van Sofie kwam Kris en Ingrid met een andere opdracht die redelijk dringend was. Daarom heb ik deze opdracht eerst gemaakt. Bij deze opdracht had ik mijn Excel bestand nodig die ik de vorige week heb gemaakt. Dit was het bestand waar ik alle bankrekeningnummers heb ingetypt van onze cliënten. Ook kreeg ik een classeur met papieren in wie er geld terug gestort krijgt vanuit Zonnehoeve. Op deze papieren kon ik zien wie dat allemaal kreeg, dit kon ik zien doordat er naast het bedrag een "d" of een "c" stond. Als er een "d" stond, kreeg die persoon geen terugstorting. Wanneer er een "c" stond, kreeg deze persoon wel een bedrag teruggestort. De bedragen van wie het terug gestort krijgt, schreef ik op in het Excel bestand naast de juiste bankrekeningnummer. Dit moest heel precies gebeuren zodat iedereen het juiste bedrag op zijn rekening krijgt.

Dit is mijn stageverslag van de voorbije 2 weken. Ik heb nog niet kunnen vragen aan Martine wanneer ik mijn stage kan inhalen. Wendy heeft gezegd dat ik eens moet bellen wanneer Martine er wel zou zijn. Dit ga ik deze week nog doen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten