Op 5 en 12 mei ben ik op stage gegaan bij mijn stageplaats " Zonnehoeve|Living +". Zoals elke week begint mijn stage van 8uur en eindigt deze om 16 uur 30. Ik was steeds iets voor tijd aanwezig zodat ik deze dag rustig kon beginnen.
Toen ik aankwam zette ik mijn computer aan en logde mij in. Terwijl mijn computer aan het opstarten was, legde ik de toegekomen kranten in het juiste vakje aan de receptie. Hierna zette ik mijn eerste kan koffie. Als ik hiermee klaar was, ging ik terug aan mijn computer zitten. Ik wou controleren op mijn Outlook account als er geen reservaties waren voor een wagen of een vergaderzaal. Jammer genoeg werkte Outlook op dit moment niet. Zo ben ik werk gaan vragen in het landschapsbureau. Cristina gaf mij direct een stapel om te klasseren.
Toen ik deze stapel aan het klasseren was, kwamen er twee beginnende stagiairs toe aan het onthaal. Zij vertelden me wie hun stagebegeleider is in deze dienst. Dan belde ik hun stagebegeleider op om te zeggen dat hun stagiair hier waren. Hierna stuurde ik ze door naar de juiste afdeling op Zonnehoeve.
Toen kwam Karen en vroeg me om de eetbonnetjes van de werkplaats klaar te leggen. Ze zei mij de hoeveelheid en ik maakte die. Ze zei ook dat de kranten daar waren toegekomen i.p.v. bij ons. Ze heeft mij gevraagd om die kranten te gaan halen in de werkplaats. Dit heb ik dan ook gedaan. Ik heb de eetbonnetjes ook meegenomen zodat men geen 2keer moet lopen. Het was mijn eerste keer dat ik op de werkplaats ben geweest. Dit vond ik wel eens leuk om te doen.

Tussendoor heb ik van Karen nog een werkje gekregen om een stapel personeelsdocumenten om te klasseren. Als deze geklasseerd waren, stak ik ze allemaal in de mapjes van de persoon in de kast van Karen.
Ook kreeg ik een werkje van Sofie, ik kreeg een stapeltje oude papieren die ik van haar mocht versnipperen.
Van Ingrid mocht ik ook een stapel loonbrieven in alfabetische volgorde steken. Als deze geklasseerd waren mocht ik ze terug in hun grote enveloppe steken. Ik kreeg ook nog een aantal bankrekening uittreksels die ik in ons systeem mocht inbrengen.

Er zijn heel wat telefoontjes geweest die dag, daarom lukte het niet om die taak van Ingrid snel af te krijgen. De taak van Ingrid was rond 11uur30 af. Ondertussen was de post ook al aangekomen en gesorteerd. Omdat Martine met verlof is, werd de post anders gesorteerd daarvoor had ik een mail gekregen over hoe ik het moest doen. Ook heb ik de broodjes besteld in de voormiddag rond 9uur50.
Toen kreeg ik van Cristina nog wat klasseerwerk van facturen en kasbons. Deze mocht ik allemaal in de juiste map steken. Dit duurde niet zo lang. Ook van Karen kreeg ik een stapeltje personeelsdocumenten die ik mocht klasseren. Dit waren er niet zoveel omdat ik er vorige week al had geklasseerd.
Toen kreeg ik ook nog een opdracht van Sofie om de nieuwe telefoonlijsten af te drukken op een gekleurd papier voor iedereen omdat er sommige nummer zijn veranderd. Omdat het niet lukte om alle 46 bladeren in één keer af te drukken heb ik alles 1 per 1 gedaan. Als deze afgedrukt waren, stak ik in elk vakje van elke afdeling een nieuw blad.
Toen ik hier mee klaar was had niemand nog werk voor mij. Daarom heb ik nog eens proberen bellen naar de nummer die niet hebben opgenomen deze namiddag. Van het eerste blad heb ik nog vlug iedereen kunnen bellen en antwoord gekregen. De volgende keer zal ik de andere bladeren nog een proberen opbellen en bellen naar de gsm nummers.
Er zijn redelijk veel vergaderingen geweest. Daarom heb ik veel koffie tussendoor moeten zetten. Het is een redelijke drukke dag geweest.
Tot de volgende keer!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten