woensdag 27 november 2013

stageverslag 5

Op Maandag 18 november en maandag 25 november heb ik stage gelopen bij Zonnehoeve|Living+. Mijn stage startte om 8u, ik kwam steeds zeker 5 minuten op voorhand aan zodat ik rustig alles kon op starten. Om 16.30 uur was mijn stage gedaan en kon ik naar huis.


Steeds als ik aankom op mijn stage, leg ik de eerste kranten in de juiste vakjes. Ik maak daarna een kan koffie en zet mijn computer aan. Dit zijn mijn taken die ik elke week het eerste uitvoer. Als ik hiermee klaar ben, ga ik aan mijn computer zitten en ga mijn mails bekijken. Zo blijf ik op de hoogte wat er op Zonnehoeve allemaal gebeurd. Hier weet ik ook, of er geen reservaties van de wagens of de vergaderzalen moeten gemaakt worden. Mocht dit toch gebeuren, reserveer ik dit bij Outlook met daarin het onderdeel Agenda. Hier kies ik voor "Wagenpark" of "vergaderzalen". Hierbij moet ik heel correct zijn zodat er geen overboekingen gebeuren. In deze Agenda schrijf ik, wie naar waar gaat met de wagen of wie de vergaderzaal huurt en waarom.

Van Ingrid had ik de opdracht gekregen om van de documenten die ik van haar gekregen te scannen en in mapjes te plaatsen op onze L-schijf. De eerste maandag had ik de opdracht gekregen om verder te doen met het klasseren van de mappen die in het oude kantoor van Chris lagen. Dit kantoor lig namelijk helemaal vol met oude mappen die geklasseerd moeten worden. Om deze mappen te klasseren, steek ik kartonnen dozen in elkaar en steek vervolgens de papieren die ik uit de mappen haal in deze dozen op de juiste volgorde. Hier kruipt er heel wat tijd in dus ben hier toch wel eventjes met bezig geweest.

Als de post is geweest rond 9.30 uur ga ik die sorteren en in het juiste vakje gaan leggen. Om te kijken wie in welk huis woont kijk ik op de L-schijf op computer. Hier kan ik de juiste gegevens terug vinden en alles zo goed mogelijk proberen sorteren. Van Ingrid heb ik de opdracht gekregen om de lonen in de computersysteem te steken. Dit was met het programma Excel. Ik kreeg een stapeltje loonbrieven en moest het bedrag bij de juiste personen intypen. Als ik hier mee klaar was, heb ik de bedragen die ik gedaan had in het rood gezet. Zo weten ze dat die al gecontroleerd zijn en welke niet.

Van Sofie kreeg ik ook een stapeltje papieren. Deze stapel heb ik moeten versnijden met de snijmachine. De papieren heb ik in 4 gesneden en dan gekeken of ze even groot zijn. Als ik hiermee klaar was kreeg ik van Nicole een opdracht om nog wat verder te klasseren, met de papieren uit het oude kantoor van Chris. Opnieuw ben ik hier eventjes mee bezig geweest.

Toen kwam Ingrid met de vraag of ik de nieuwe facturen wou plooien en in een enveloppe wou steken. Ik heb dit direct gedaan. In deze enveloppe heb ik zo een papiertje van Sofie die ik heb versneden, erin moeten steken. Als alles in de enveloppe zat heb ik hierna postzegels opgekleefd en in het bakje voor de post gestopt.

De 2de maandag was het teambuilding voor het personeel van mijn dienst. In de voormiddag hadden ze nog een vergadering en tijdens de middag zijn ze vertrokken. Dus die dag heb ik veel alleen gezeten. Gelukkig hadden ze me wat opdrachten gegeven zodat ik door kon werken.

Ik heb 2 Excel opdrachten gekregen van Martine. Hiermee heb ik alle Notarissen van Oost-Vlaanderen moeten opzoeken op het internet en dan 1 voor 1 in getypt in het Excel bestand. Daarna heb ik nog eens hetzelfde gedaan maar met alle advocaten van Oost-Vlaanderen. Het waren er van beiden zeer veel dus heb ik hier mijn werk aan gehad.

Ook had ik de opdracht gekregen van Martine om opleiding van Excel te zoeken. Ik heb er hier een paar van gevonden en heb ze doorgemaild naar Martine, zodat ze eens kan kijken welke er haar interesseert.

Zoals elke week heb ik de eetbonnetjes die terug zijn gekomen na de maaltijd moeten sorteren en terug in het doosje van de maandag gestoken. Geert van de werkplaats heeft me ook gevraagd om de eetbonnetjes klaar te leggen van maandag tot vrijdag voor de beschutte werkplaats.

Iets dat ik ook elke week moet doen is de broodjes bestellen om 9u50. Degene die broodjes willen bestellen doen dit door ofwel naar de balie te komen en te bestellen of via te bellen naar het onthaal. Ook kan het zijn dat ze bestellen via mail maar dat gebeurd niet veel. Daarna bel ik naar de Spar voor de broodjes allemaal te bestellen. De eerste week was ik de tijd uit het oog verloren en was het al 10u15. Ik heb gevraagd of het nog zou lukken om broodjes te bestellen. Ze zeiden dat het nog kon maar dat het wel kan zijn dat de broodjes wat later zouden geleverd worden. Gelukkig was dit niet het geval en waren de broodjes op tijd voor iedereen.

Nog een taak die elke week doe is koffie zetten. Ik kijk in de agenda in Outlook welke vergaderingen er allemaal plaatsvinden en wanneer. Daardoor kan ik zien hoeveel koffie ik precies moet zetten.

Telefoneren doe ik ook veel. De telefoons probeer ik zoveel mogelijk zelfstandig te beantwoorden, maar het gebeurd vaak dat ik moet doorverbinden. Als degene naar wie ik moet doorverbinden er niet is, vraag ik om later terug te bellen. De 2de maandag heb ik veel telefoontjes niet kunnen doorverbinden omdat mijn collega's er niet allemaal waren. Ik heb gevraagd om de dag erna eens terug te bellen.

Zo, hier weet je wat ik deze twee stagedagen heb gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten