Op vrijdag 11 april heb ik mijn stage ingehaald die ik paar weken geleden wegens mijn ongeval niet heb kunnen doen. Ik kwam voor 8u aan zodat ik tijdig kon beginnen.
Toen ik aankwam zette ik zoals gewoonlijk eerst mijn computer aan. Terwijl deze opstart verdeel ik de kranten in het juiste vakje. Hierna ga ik kijken voor koffie. Deze keer was er al koffie aan het lopen dus hoefde ik er geen te maken.
Daarna ging ik aan mijn computer zitten. Ik bekeek mijn mails, zo ben ik wat op de hoogte van wat er allemaal gebeurd als ik hier niet ben. Ook kijk ik of er geen reservaties van wagens of vergaderzalen inzitten. Deze keer zaten er geen reservaties tussen.
Toen kwam Ingrid al direct met werk aan. Ik kreeg een aantal fiches zoals de vorige keer om in te scannen en dan op onze L-schijf te zetten in het mapje "cliƫntgegevens-belasting fiches". Daar heb ik het bestand genoemd naar de naam van de cliƫnt met daarbij welk soort belasting fiche het is.
Als ik hiermee klaar was ging ik terug naar Ingrid. Zij gaf mij een map en alle fiches van de vorige keren en nu. Deze heb ik alfabetisch in een map gestoken. Zo zit alles mooi weg i.p.v. een enveloppe.
Over enkele weken is het terug algemene vergadering. Net zoals de vorige keer bij de vergadering heb ik etiketten gemaakt voor de uitnodigingen van de leden van de raad van bestuur. Dit was al eventjes geleden dat ik dit gedaan had dus heb ik nog een goed moeten zoeken hoe ik dit moest doen. Dit was met een Word document en een Excel document. In het Excel document stonden de namen en adressen van deze leden. Met het Word bestand heb ik de etiketten gemaakt dit deed ik met samenvoegen van het Excel document. Ook de afmetingen moesten kloppen met het papier waarop ik moest afdrukken. Dit is na wat zoekwerk gelukt. Deze etiketten mocht ik dan afdrukken op etiketpapier.
Ook kreeg ik van Martine een hele stapel papieren. Deze heb ik op volgorde gestoken en geniet. De andere stapel heb ik de blaadjes geperforeerd en in een bestekmapje gestoken. Deze stapels waren voor de algemene vergadering die binnenkort zal doorgaan.
Terwijl ik deze mapjes aan het maken was, begon er een geluid af te gaan en zag ik iedereen naar buiten gaan. Het was het brandalarm, dan ben ik samen met mijn collega's naar buiten gegaan. Gelukkig was dit maar een oefening. Het is wel leuk om dit eens mee te maken van bij een bedrijf.
Hierna heb ik verder gewerkt aan mijn mapjes.
Toen kwam Sofie met een opdracht. De pasjes waar ik al lang mee bezig ben, moesten nog een laatste verandering krijgen. Daarna mocht ik het uitprinten en Sofie bekeek het nog eens en ik mocht het eens op gekleurd papier uitprinten. De combinatie klopte met het kleur en ik heb ze een versneden met de snijmachine zo konden we zien hoe de pasjes er in werkelijkheid uitzagen. Sofie gaat nu de pasjes een tonen aan de begeleider van de cliƫnten. Als deze goedgekeurd zijn, mag ik de medische info noteren en afdrukken dit zal op etiketten gebeuren zodat we ze op de ommezijde van pasjes kunnen kleven. Hier ben ik een tijdje aan bezig geweest om de laatste correcties aan te passen.
Dit was een vrijdag dus een heel andere dag dan de maandag. Er zijn minder collega's aanwezig en een pak rustiger. Daarom heb ik niet zoveel koffie moeten zetten vandaag. Zoals elke keer dat ik stage loop, bestel ik de broodjes aan de Spar die collega's aan mij bestellen. Aan het onthaal krijg ik ook veel telefoons binnen. Het begint redelijk te lukken om met de nieuwe telefoon te bellen en door te schakelen.
Dit is mijn verslag van mijn inhaalstage.
Dit is mijn verslag van mijn inhaalstage.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten