dinsdag 1 april 2014

Stageverslag 13

Op 24 en 31 maart liep ik stage bij Zonnehoeve|Living +. Deze stagedagen begonnen om 8u en eindigden om 16u30. Ik was steeds op tijd aanwezig op deze dagen zodat ik op tijd kan beginnen.

Toen ik aankwam zette ik eerst een vooral mijn computer aan. Zo kan hij opstarten terwijl ik de kranten verdeel en de koffie zet. Daarna ging ik terug aan mijn computer zitten en controleerde mijn mails. Zo kan ik zien of er geen wagens of vergaderzalen moeten gereserveerd moeten worden. Moet dit toch gebeuren, reserveer ik deze via Agenda bij Outlook. Daar heb je twee delen "wagenpark" en vergaderzalen".

Hierna ben ik naar het landschapsbureau gegaan om werk te vragen. Niet iedereen was er al dus heeft Ingrid mij werk gegeven. Ik kreeg terug bankrekeningsuittreksels zoals vorige week. Deze mocht ik opnieuw in het bestand steken in Excel. Daarna heb ik de uittreksels geklasseerd bij alle andere van de vorige keren. De recentste moet bovenaan liggen, zo kan je gemakkelijk zien wat het vorige saldo is.

Daarna kreeg ik ook de facturen van Ingrid. Deze heb ik ook in de classeur van de bankrekeninguittreksels gestoken. Ook hierbij moest de recentste bovenaan liggen. Eerst heb ik de facturen op alfabetische naam gestoken en daar pas geklasseerd zo kon ik sneller klasseren.
Ik kreeg ook nog een stapeltje van Ingrid. Dit waren allemaal brieven met een bankrekeningnummer in. Met deze nummers heb ik de lijst die ik vorige week in Excel heb gemaakt, verder moeten aanvullen. Ook heb ik een paar nummers via mail gekregen van Ingrid. Sommige namen konden al in het bestand staan, maar toch heb ik ze nog eens gecontroleerd. Toen ik hiermee klaar was heb ik op nieuw deze lijst opgeslaan op onze L-schijf.

Van Cristina kreeg ik een stapel facturen die ik heb geklasseerd, geperforeerd en daarna in een classeur heb gestoken. Deze opdracht duurde niet zo lang. Maar ik vond het leuk om tussen mijn andere opdrachten in, vlug iets anders te doen.

Toen ik hiermee klaar was, had ik geen werk meer. Daarom ben ik opnieuw werk gaan vragen, maar Ingrid en Cristina hadden geen werk meer voor mij. Dan heeft Sofie nog een gekeken of zij geen werk meer had en dat had ze. Een paar maanden geleden had ik voor haar eens een fiche opgesteld voor als er een cliënt zou verdwijnen. Deze was met de nieuwe Word opgesteld zodat men deze meerkeuzevragen gewoon kon aanvinken. Ze hebben namelijk ontdekt dat men dat niet met de oude versie van Word kan doen. Daarom heb ik alle hokjes voor aan te vinken veranderd naar een tabel zodat ze deze gewoon kunnen aanduiden door een x in het vakje te zetten. Deze opdracht heeft redelijk lang geduurd omdat er redelijk veel hokjes waren.

Hierna ben ik terug naar het landschapsbureau geweest om te vragen of er soms iemand werk voor mij had. Ingrid had nog een laatste werkje voor mij, ik mocht een brief opstellen voor haar. Het was een brief waarop ik heb vermeld heb gelieve de brieven voor deze cliënt te versturen naar de ouders.

De week was mijn eerste opdracht ook van Ingrid. Ik kreeg hele stapel brieven die ik mocht inscannen. Dit waren brieven die gescand moesten worden voor de belastingendienst. Het waren brieven i.v.m. verzekeringen, dienstencheques. Deze scande ik in, deze bestanden kreeg ik dan via mail als PDF-bestand op mijn computer. Als ik deze mail opende kon de bestanden zien en kon ik ze vervolgens opslaan op onze L-schijf.
Ook kreeg ik een klein stapeltje bankrekeninguittreksels. Deze bedragen heb ik in onze Excel bestanden gestoken zoals vorige week. Dit begint al vlot te lukken. Toen ik hiermee klaar was, heb ik deze uittreksels terug aan Ingrid gegeven.

Na de middag had Sofie een opdracht voor mij. De pasjes waar wij mee bezig waren een paar maanden geleden voor de cliënten, mocht ik er proberen aan verder werken. Maar doordat er problemen zaten in het Word bestand, lukte het niet om alle gegevens samen te voegen. Ik heb dan een standaard sjabloon gemaakt met de juiste afmetingen. De volgende keer zal ik op stage nog eens proberen om de gegevens er in samen te voegen.

Tussen de opdracht van Sofie kwam Kris en Ingrid met een andere opdracht die redelijk dringend was. Daarom heb ik deze opdracht eerst gemaakt. Bij deze opdracht had ik mijn Excel bestand nodig die ik de vorige week heb gemaakt. Dit was het bestand waar ik alle bankrekeningnummers heb ingetypt van onze cliënten. Ook kreeg ik een classeur met papieren in wie er geld terug gestort krijgt vanuit Zonnehoeve. Op deze papieren kon ik zien wie dat allemaal kreeg, dit kon ik zien doordat er naast het bedrag een "d" of een "c" stond. Als er een "d" stond, kreeg die persoon geen terugstorting. Wanneer er een "c" stond, kreeg deze persoon wel een bedrag teruggestort. De bedragen van wie het terug gestort krijgt, schreef ik op in het Excel bestand naast de juiste bankrekeningnummer. Dit moest heel precies gebeuren zodat iedereen het juiste bedrag op zijn rekening krijgt. 

Dan heb ik ook nog de wekelijkse taken gedaan. Dit houdt in dat ik koffie zet de hele dag door zodat er altijd koffie is voor iedereen, ook voor de vergaderingen. Broodjes noteren en bestellen is ook een van de taken. Rond 10 uur komt de post aan en dan verdeel ik die in de juiste vakjes. Net na de middag komt de kok met de eetbonnetjes van de middag. Die sorteer ik onder "klassiek", "dieet" en "vegetarisch". Daarna steek ik ze in het doosje van de maandag. De tweede week is er een nieuwe telefoon aangekomen aan het onthaal. Het was eventjes zoeken hoe die precies werkt, maar de basis dingen heb ik gevonden.

Dit is mijn stageverslag van de voorbije 2 weken. Ik heb nog niet kunnen vragen aan Martine wanneer ik mijn stage kan inhalen. Wendy heeft gezegd dat ik eens moet bellen wanneer Martine er wel zou zijn. Dit ga ik deze week nog doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten